Podrška članstvu putom kvalitetne infrastrukture i komunikacije jedan je od temelja snažnog planinarskog saveza
četvrtak, 20.10.2016.
U češkom Adršpachu od 25. rujna do 2. listopada 2016. u sklopu projekta „Penjanje za sve“ sufinanciranog od fonda Europske unije Erasmus +, na inicijativu Český horolezecký svaza održana je i zajednička radionica na temu planinarske infrastrukture i komunikacije. Ispred tima HPS-a sudjelovali su Antonijo Begić (HPD Željezničar) i Jagor Koprek (HPD Zagreb-Matica).
Obzirom da se radi o partnerskim planinarskim savezima različitih tradicija, lepeze pokrivenosti sportova i aktivnosti u planinarstvu i potrebama članstva, svaka je organizacija predstavila vlastite ključne infrastrukturalne prednosti i potrebe s naglaskom na penjanju. U finalnoj prezentaciji pri kraju Tjedna, ova radna skupina donijela je sljedeće zaključe tj. preporke ključnih poruka u promociji organiziranog planinarstva:
Putem komunikacijskih kanala na raspolaganju važno je često napominjati kako je članstvo u klubovima i društvima te u samom savezu zapravo pripadnost snažnoj skupini ljudi koja dijeli zajedničke interese i strast prema planini.
Članstvo omogućava legalan i infrastrukturalno podržan pristup planinarenju ili penjanju na mnogim lokacijama gdje je pristup inače onemogućen.
Sve snažnijem natjecateljskom komponentom u sportskom penajnju, planinskom skijanju i lednom penjanju, članstvo u nacionalnom savezu jeste i podrška reprezativnom timu na svjetskim natjecanjima.
Ponuda osiguranja od nesreće čini važanu komponentu privlačnosti za članstvu u nacionalnom savezu. Stalna skrb o što kvalitetnijom uslugom te promocija iste važna je kmponenta i komunikacijske strategije saveza.
Rad s djecom i mladima tj. promocija planinarstva u školama od osobite je važnosti za opće razumijevanje naše aktivnosti i naših sportova. Važno je da se u te procese uključe ponajbolji planinar i penjači kao motivatori te stručan kadar kao pedagoško-edukativno osoblje saveza.
Prezentacijki festivali su izvrsna mjesta utjecana na javnost putom prenošenja glavnih vrijednosti planinarstva, mogućnosti koje članstvo nudi te promocije aktivnog življenja u prirodi.
Pro-aktivni pristup odosu s medijima smatra se izuzetno važnime. U pravili su mediji zainteresirani samo kada se dogodi kakva nesreća te je nužno osmisliti kvalitetne komunikacijske poruke i događanja koja bi, osim edukacije i prevencije, naglasak stavile na koristnosti koje bavljenje planinarstvom donosi.
Ovladavanje informativnim kanalima, naročito kanalima novih i društvenih medija te pozicioniranje nacionalnih saveza kao izvora točnih i pravovremenih te zanimljivih i relevantnih informacija i ideja.
Radna skupina zadala je sebi zadatak tijekom projekta uobličiti i testirati aktivnosti koje nadopunjuju gore navedene zaključke te započeti s formiranjem komunikacijskog kanala na društvenim medijima koji bi bio od koristi za vrijeme trajnaja projekta pa i kasnije namjenski ciljajući penjačku publiku.